Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora pedagogů ve vzdělávání dětí s vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole.
Teichmanová, Andrea ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena logopedicky. Cílem práce je podpora pedagogů při vzdělávání dětí s vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola se zabývá inkluzivním vzděláváním a možnosti vzdělávání předškolních dětí s narušenou komunikační schopností. Další kapitola je zaměřena na charakteristiku narušené komunikační schopností - vývojové dysfázii, tzn. na její příčiny, příznaky, diagnostiku a terapii. Poslední kapitola popisuje kvalifikaci a profesní kompetence učitele běžné mateřské školy a jeho roli při vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností, konkrétně vývojovou dysfázií. Praktická část diplomové práce sleduje orientaci učitelů běžných mateřských škol v této problematice. Výzkumné šetření proběhlo formou rozhovorů s dvanácti učitelkami běžných mateřských škol, a následně zpracováno tematickou analýzou. Na závěr je vytvořeno doporučení pro praxi, které slouží jako podklad pro podporů učitelů běžných mateřských škol při vzdělávání dětí s vývojovou dysfázií. KLÍČOVÁ SLOVA Vývojová dysfázie, běžná mateřská škola, učitel mateřské školy
Speciálně pedagogická podpora dítěte s kombinovaným postižením v předškolním zařízení
Havelková, Markéta ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Anotace: Speciálně pedagogická podpora dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením v předškolním věku Bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením integrovaného v předškolním zařízení. Cílem práce bylo sledovat průběh integrace tohoto dítěte, rozvoj jeho schopností, popsat specifika pedagogického přístupu, interakci okolí na dítě s problematickým verbálním projevem, přijetí integrovaného dítěte ve třídě ostatními dětmi i pedagogy a zaznamenat případnou změnu klimatu v kolektivu. V práci jsem sledovala také možná rizika, která se mohou při integraci vyskytnout. Předložená práce je v teoretické části tvořená souhrnem poznatků o vývojové dysfázii, zrakovém a kombinovaném postižení. Dále uvádí do problematiky péče a vzdělávání dítěte s postižením a integrací do školního zařízení, se zaměřením na integraci v předškolním věku včetně individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga. Výzkumná část seznamuje s diagnózou integrovaného dítěte, s podmínkami integrace a její konkrétní realizací. Výsledky výzkumné části ukazují, že dítě postižené vývojovou dysfázií je schopno se s pomocí individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga začlenit do kolektivu dětí běžné mateřské školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dítě s vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole
Tuhá, Michala ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá dětmi s narušenou komunikační schopností, které jsou vzdělávány v běžné mateřské škole. K realizaci výzkumného šetření byl vybrán výzkumný vzorek v podobě pěti dětí s narušenou komunikační schopností, konkrétně s poruchou vývojová dysfázie. Teoretická část se věnuje klasifikaci narušené komunikační schopnosti a vymezením vývojové dysfázie. Obsáhleji se zabývá integrací a vzděláváním dětí s NKS v běžných mateřských školách, kvalitou předškolního pedagoga a jeho rolí při rozvíjení dítěte s NKS, konkrétně zaměřené na rozvoj dítěte s vývojovou dysfázií.Také sleduje spolupráci mateřské školy a rodičů s odborníky v podobě klinického logopeda, pracovníků SPC a pracovníků PPP. Cílem výzkumného šetření je na základě rozhovorů s rodiči, učiteli, asistenty pedagoga a přímého krátkodobého pozorování výzkumného vzorku v podobě pěti dětí s vývojovou dysfázií, které jsou vzdělávány v běžné mateřské škole, prozkoumat vzdělávací proces dítěte s vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole a zmapovat rizika a přínosy mající vliv na jeho vzdělávání.
Vzdělávání dítěte s narušeným vývojem řeči v předškolním věku
Vondráčková, Adéla ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice vývojové dysfázie u dětí v předškolním věku. Struktura práce obsahuje teoretickou a praktickou část. První kapitola v teoretické části vymezuje narušený vývoj řeči v rámci narušené komunikační schopnosti a pro srovnání je uvedena kapitola shrnující vývoj řeči v normě. Druhá kapitola podrobně charakterizuje vývojovou dysfázii. Její vymezení je rozděleno na terminologické a etiologické hledisko, rozbor symptomů v konkrétních oblastech dětského vývoje, dále součásti procesu diagnostiky a všeobecný model terapie. Zároveň jsou v rámci kapitoly shrnuty možnosti předškolního vzdělávání dítěte s diagnózou vývojové dysfázie v České republice. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkum. Konkrétně je zpracována jako případová studie s komplexním profilem dítěte s vývojovou dysfázií - rodinnou, osobní a školní anamnézou. Cílem výzkumné části je zhodnotit schopnost participace na programu v běžné mateřské škole u konkrétního dítěte zařazeného do běžného kolektivu. Pro sběr dat jsou využity metody rozhovoru, analýzy lékařské dokumentace a přímého pozorování v prostředí mateřské školy. Na základě informací získaných z rozhovoru a z lékařských zpráv jsou během pozorování také identifikovány konkrétní projevy vývojové dysfázie. Vyhodnocení výsledků zdůrazňuje...
Podpora dítěte s vývojovou dysfázií v mateřské škole
Biemannová, Klára ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce je speciálně pedagogická, zabývá se tématem podpory dítěte s vývojovou dysfázií v mateřské škole. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se skládá z kapitoly o dítěti v předškolním věku, a jeho vývoji, a kapitoly zabývající se vývojovou dysfázií. Nalezneme zde dostupné informace z odborné literatury na téma vývojové dysfázie. Praktická část obsahuje kazuistiku jedince s vývojovou dysfázií a vlastní šetření. Výzkum je realizovaný kvalitativní metodou za pomoci kazuistiky jedince s vývojovou dysfázií, dokumentace a polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy. Popisuje způsoby podpory s ohledem na hlediska adaptace, komunikace, výuky a přípravy na základní školu. V rámci analýzy dokumentů se dozvídáme teoretické podklady pro práci s dítětem a v rámci rozhovorů zkušenosti pedagogů se zaměřením na konkrétního jedince. Výsledkem je ucelený soubor poznatků pro práci s dítětem s vývojovou dysfázií. V závěru nalezneme zhodnocení přínosu práce pro veřejnost. KLÍČOVÁ SLOVA dítě předškolního věku, vývojová dysfázie, komunikace, narušená komunikační schopnost, inkluze, běžná mateřská škola, pedagogická podpora
Základní pohybové dovednosti dětí v běžných MŠ a dětí v lesních MŠ
Krischová, Jitka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Obsahem práce je ověření vlivu podmínek v lesních mateřských školách na motorický vývoj dětí a zjištění dalších faktorů v běžném životě dětí, které mohou motorický vývoj ovlivnit. Cestou k ověření je porovnání výsledků motorických testů dětí z běžných a z lesních mateřských škol. Jako podklad pro řešení úkolu slouží teoretické poznatky o motorickém vývoji dětí, pohybových dovednostech a schopnostech a způsobech jejich testování. Na jejich základě byla sestavena soubor motorických testů pro ověření úrovně pohybových dovedností v obou typech mateřských škol. K posouzení odlišných podmínek v obou typech mateřských škol byly v teoretické části práce zpracovány jejich charakteristiky a zhodnoceny rozdíly. Z porovnání výsledků motorických testů vyplývá, že přirozené podmínky pro pohybové aktivity v lesních mateřských školách nepřinášejí lepší výsledky dětí v motorických testech. Pomocí dotazníků pro rodiče a následného porovnáním odpovědí s výkony dětí v motorických testech bylo zjištěno, že čas aktivně strávený s rodiči a pohybem v mimoškolních aktivitách nemá pozitivní vliv na úroveň motorického vývoje dětí. Klíčová slova Lesní mateřská škola, běžná mateřská škola, motorický vývoj, pohybové schopnosti a dovednosti
Dítě se zrakovým postižením v běžné mateřské škole z pohledu pedagogů
ŠMITMAJEROVÁ, Šárka
Téma bakalářské práce se nazývá: "Dítě se zrakovým postižením v běžné mateřské škole z pohledu pedagogů." Cílem bakalářské práce je hloubková analýza připravenosti běžných mateřských škol na přijetí dítěte se zrakovým postižením. V rámci šetření je zjišťováno, co pedagogům chybí pro řádnou výuku nebo rozvoj dítěte se zrakovým postižením, zda se jim nedostává například určitých didaktických nebo kompenzačních pomůcek pro výuku dítěte se zrakovým postižením, zda potřebují další podporu, popř. v jaké formě. V teoretické části je definované zrakové postižení, klasifikována nejčastější zraková postižení dětí v předškolním věku, dále problematika zrakových vad, vývoj zrakového vnímání u dětí do šesti let. Dále je zde popsáno použití kompenzačních a didaktických pomůcek. Součástí teoretické části je nastíněna i problematika inkluze z hlediska legislativy, také přehledný soupis poradenských zařízení. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu. Je použita metoda polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy vybraných běžných mateřských škol, v Jihočeském kraji, převážně z okresu českobudějovického. Respondentky pracovaly ve státních mateřských školách a v jedné soukromé. Z výzkumného šetření bylo zjištěno, že respondentky se na přijetí dítěte se zrakovým postižením nijak nepřipravují, hlavně kvůli tomu, že řeší aktuální problémy z prostředí mateřské školy (např. adaptace dvou letých dětí). Respondentky, které dítě se zrakovým postižením měly ve své třídě, se připravovaly četbou odborné literatury, rozhovory s rodiči dítěte a vyhledáváním informací na internetu. Děti se zrakovým postižením neměly velké problémy se začleněním do běžné mateřské školy. Dále bylo zjištěno, že respondentky inkluzi považují za nedomyšlenou, zejména kvůli vysokému počtu dětí ve třídě, individuálnímu přístupu a nedostatku kvalifikovaných asistentů.
Vzdělávání dítěte s narušeným vývojem řeči v předškolním věku
Vondráčková, Adéla ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice vývojové dysfázie u dětí v předškolním věku. Struktura práce obsahuje teoretickou a praktickou část. První kapitola v teoretické části vymezuje narušený vývoj řeči v rámci narušené komunikační schopnosti a pro srovnání je uvedena kapitola shrnující vývoj řeči v normě. Druhá kapitola podrobně charakterizuje vývojovou dysfázii. Její vymezení je rozděleno na terminologické a etiologické hledisko, rozbor symptomů v konkrétních oblastech dětského vývoje, dále součásti procesu diagnostiky a všeobecný model terapie. Zároveň jsou v rámci kapitoly shrnuty možnosti předškolního vzdělávání dítěte s diagnózou vývojové dysfázie v České republice. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkum. Konkrétně je zpracována jako případová studie s komplexním profilem dítěte s vývojovou dysfázií - rodinnou, osobní a školní anamnézou. Cílem výzkumné části je zhodnotit schopnost participace na programu v běžné mateřské škole u konkrétního dítěte zařazeného do běžného kolektivu. Pro sběr dat jsou využity metody rozhovoru, analýzy lékařské dokumentace a přímého pozorování v prostředí mateřské školy. Na základě informací získaných z rozhovoru a z lékařských zpráv jsou během pozorování také identifikovány konkrétní projevy vývojové dysfázie. Vyhodnocení výsledků zdůrazňuje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.